Časté chyby při nákupu

Ve velkých firmách lze používat licence Home či Business

Tato licence je vhodná pouze pro menší počet zařízení a pro drobné podnikatele. Licence je totiž vázaná na jméno pracovníka firmy, nikoliv společnosti. Většinou přímo na osobu zodpovědnou za správu IT infrastruktury. Pokud tuto licenci implementujete do vaší společnosti, vzniká riziko, že o ni s odchodem pracovníka přijdete.

Licenční audit

Při licenčním auditu musí majitel prokázat legální vlastnictví zakoupených licencí. Prokazuje prohlášením původního majitele a předložením čísla smlouvy a názvu společnosti prvního vlastníka.

Licence PKC a OEM jakbysmet

Tyto licence jsou vhodné pouze pro menší počet zařízení. Výrobcem je doporučeno maximálně 10 počítačů. Problém není ani v samotném COA štítku (certifikát pravosti) nebo kartě s licenčním klíčem, ale v evidenci. Ruku na srdce, kolik času jsme si schopni vyčlenit na evidenci jednotlivých licencí a výrobních čísel zařízení, na kterých daný software využíváme? Její zanedbání se přitom rozhodně nevyplácí. V případě licenčního auditu budete tyto dokumenty velmi rychle potřebovat. Pokud tedy uvažujete o licencování většího počtu PC doporučujeme licence objemové. S těmi vám stačí pouze dva doklady. Na počtu zařízení nezáleží. Potřebnou dokumentaci dodáváme s každým nákupem.

Office ve verzi Home se vyplatí

Home do firemního prostředí skutečně nepatří. V případě licenčního auditu totiž stojí nemalé finance náprava správného licencování. Bohužel se velmi často vyskytuje v kombinaci s verzí Professional. Ani 10 správně licencovaných zařízení pak nevykompenzuje jedno špatné.

Nejnovější verze Office je nutnost

Rozdíly mezi jednotlivými verzemi nejsou nijak markantní. Neustálé investice do těch nejnovějších, které přitom málokdy odpovídají skutečným potřebám firmy, se nevyplatí. Při běžné kancelářské práci asi málokdo využije např. aplikace Accesss. Proto si naši zákazníci často volí verzi starší a uspořené finance investují tam, kde je to skutečně třeba.

Nepodceňujte celistvé licencování

Rozdíly mezi jednotlivými verzemi nejsou nijak markantní. Neustálé investice do těch nejnovějších, které přitom málokdy odpovídají skutečným potřebám firmy, se nevyplatí. Při běžné kancelářské práci asi málokdo využije např. aplikace Accesss. Proto si naši zákazníci často volí verzi starší a uspořené finance investují tam, kde je to skutečně třeba.

Evidovat či neevidovat, to je oč tu běží

Každý uživatel má povinnost evidovat ve své firmě jednotlivé licence a jakoukoliv změnu s nimi spojenou. S multilicencí tato časově náročná administrativa odpadá. Nemusíte evidovat nespočet licenčních klíčů a výrobních čísel zařízení.